ECOURI INTERNAŢIONALE PRIVIND WEBIT 2011 ŞI ECHIPA TZARULUI NICOLAI - ROMÂNIA

Plecăm la Sofia (Bulgaria)

Numele de fată Sofia este de origine greacă şi are semnificaţia de înţelepciune. Întâlnit cu precădere în Epoca Bizantină, când a fost purtat de soţiile împăraţilor bizantini Iustin şi Iustinian, Sofia este folosit astăzi de aproape toate popoarele europene. Etimologic se crede că Sofia derivă din cuvântul grec - sofia care avea semnificaţia de înţelepciune (Sofia era de altfel, zeiţa înţelepciunii la greci).

Celebrităţi cu numele de Sofia: Sofia Saligny (sora lui Anghel Saligny constructorul podului de la Cernavodă), Sofia Vicoveanca (cântăreaţa de muzică populară din Moldova).

Succesul bine-meritat al echipei Tzarului Nicolai (Florinel Nicolai Deciu), care a mobilizat prin cei 39 de concurenţi înscrişi pe piramidele acestora toate cunoştinţele şi simpatizanţii online şi care a plasat în locurile fruntaşe de la concursul Webit 2011 pe toţi cei 39 de concurenţi (paginile 1 şi 2) a avut şi ecouri internaţionale.

02 Alexander Chalkidis - Greece

Printr-un mesaj simplu, dar mobilizator, Tzarul Nicolai a transmis tuturor concurenţilor de pe piramida sa, precum şi a celor independenţi care au aderat la echipa lui, faptul că numai în echipă se poate câştiga. Solidaritatea celor 39 de concurenţi a avut rezultatele scontate. Un exemplu de mobilizare, de uniune, de solidaritate umană între mai multe naţii din lume. Printre participanţi s-au numărat Israel şi Sudan, care au votat echipa României, câştigând în acest sens şi ei puncte importante pentru ţările lor, plasând astfel România pe locul 1, Sudan pe locul 10 şi Israel pe locul 12 în lume. Mulţumim tuturor.

03 Alexander Chalkidis - Greece

Alexander Chalkidis, participantul grec la Webit 2011, a scris pe pagina sa de web un articol elogios la adresa solidarităţii din echipa Tzarului Nicolai, pe care îl redăm mai jos în limba română, cu sursele originale din limba greacă şi limba engleză.  

01 Alexander Chalkidis - Greece

http://alexanderchalkidis.com/

http://alexanderchalkidis.com/blog/?p=5656

Traducerea textului

Cum a introdus echipa României termenul "Naţional" în Social Media.

Avem tendinţa de a crede că Social Media este o activitate individuală. Foarte centrată pe propria persoană. Desigur că este "socială", dar de multe ori constatăm că "cercurile" sau "grupurile" sunt mai mici şi mai fragmentate până într-atât, încât se trivializează categorisirile de tip vechi.

Intră naţiunea-stat.

O ţară este, fireşte, o creaţie artificială, dar foarte puternică. Am constatat cu uimire cum concurenţii români din acest an de la "Webit" ne-au tăvălugit pe toţi şi au ocupat toate poziţiile din top. România a ocupat ferm, fireşte, şi locul întâi pe naţiuni.

Cum au reuşit acest lucru?

Cititorii blogului meu grecesc ştiu despre faptul că mi-a luat destul timp (cam o mare parte din an) să înţeleg cum şi de ce această competiţie funcţionează. Este fascinant cum poţi îndemna oamenii să-ţi dea votul şi am încercat cam orice pentru acest lucru. Mi-am monitorizat prin măsurători campaniile de promovare, mi-am luat notiţe privitoare la care grup de pe Facebook reacţionează mai bine, care tag-uri, la ce oră din zi este mai bine să te promovezi. Am ajuns repede nr. 1 în Grecia şi nr. 9 mondial, lucru deloc rău după câteva zile de muncă, printre alte proiecte.

Dar după asta a început invazia românească. N-au mers în salturi ca noi ceilalţi. La început am crezut că trişează. Ceva programe automate sau vreo chestie de genul acesta. Dar acest lucru ar fi fost uşor de descoperit de către organizatori, mai ales la accesarea link-ului bit.ly (http://bit.ly/aIcDZ5). Statisticile evidenţiază că în cazul meu  am măsurat peste 4000 de click-uri venite din diverse bloguri pe link-ul meu şi cred că măcar 10% din ele m-au votat. Dacă românii ar fi trişat, voturile ar fi coincis cu click-urile. Ar fi fost prea frumos ca să fie adevărat.

După toate astea, m-am dus să traduc în Google blogul concurentului principal din România (n.t. Tzarul Nicolai) (the blog mentioned by the top Romanian entrant) şi iată ce am găsit: "Votaţi cu toţii toată lista..." Naţionalism în cea mai simplă formă. SIMPLU, INTELIGENT, SOCIAL ŞI VIRAL. Sincronizare perfectă (dar din păcate, prea târzie pentru cei care ar fi dorit să facă la fel) şi echipa României câştigă. Scurt pe doi. Data viitoare când mă voi gândi la ceva "social" nu voi uita aspectul altruist al naţionalismului, ca forţă de mobilizare.

Mona Bernhardt-Lörinczi

No comments:

Post a Comment

Search This Blog